Överblick efter en halv vecka

 
Hej hej everyone! Klockan är typ 17.35, torsdag den 21 augusti 2014. I förrgår började jag skolan igen efter tio härliga sommarlovsveckor. Lite trögt på morgonen måste jag medge, men kul också, för allt annat startar ju också nu. 
Utan tvivel så säger jag att det är lite härligt med skolstarten för det innebär att allt annat också drar igång. Under veckan så har jag haft veckans två första fotbollsträningar, på fredag är det match och nästa vecka hoppas jag på att kunna vakna upp ur min sommar-dvala där träning på Friskis & Svettis inte har ingått…!
Körde ju inte hel skolvecka nu (började lätt i tisdags) men det känns ändå skönt att det är fredag imorgon. Jag har nämligen redan börjat längta efter långa morgnar då man bara kan ligga och dra, hehe. Imorgon är det också höstens första fotbollsmatch, på hemmaplan dessutom! Yeye!
I alla fall, i måndags sov ju Ella här och vi avslutade sista sommarlovsdagen på ett värdigt sätt; jag tränade fotboll och Ella hade lagom tråkigt då, men sen hade vi lite girltalk på kvällen! I tisdags så började skolan, 10.00 stod vi utanför klassrummet och vår mentor kom och låste upp dörren och därmed så är skolan officiellt igång igen. Vi hade bara allmänt, årligt prat fram till lunch och efter lunch så körde vi på med matematik och musik. Genom att ha onsdagen avklarad så hade jag också veckans längsta skoldag avklarad. Efter 6 stycken lektioner som var spanska, engelska, SO, NO, matematik och svenska (typ alla ämnen som kräver tankekraft) så kunde jag äntligen bege mig hemåt vid halv fyra. Klockan 18.30 bar det iväg igen, den här gången till en fotbollsträning, åh vad jag älskar den sporten!! Sen var det bara hem, äta, sova. Idag – torsdag den tjugoförsta – så ägnades dagrn åt blandade ämnen, inte bara tankekrafts-ämnen. Nämligen svenska, bild (←), spanska, NO och idrott (←). På idrotten skulle vi gå till en liten sjö för att simma 200 meter, sen kunde vi gå hem… Efter skolan så åkte jag in till Forum och mötte mormor, vi bytte en väska jag fick i present på Åhléns och så köpte jag två tröjor på BikBok, kommer upp senare :) Dagen har varit allmänt ganska bra och nu ska jag bara ta det lugnt, hoppas alla har haft en bra vecka så hörs vi sen! Kramis 
365 dagar | |
Upp