Yesterday

Hej alla! Igår jobbade jag till 15, då kom Ella och mötte mig. Vi gick runt i Gallerian en stund, tog bland annat en chailatte och en saffransbulle (årets första "riktiga" saffransbulle!) på Espresso House. Är på riktigt heeelt kär i Espresso House's chailatte. Love, love, love. I alla fall, sen tänkte vi att vi skulle ta oss till Åhléns City, men innan det så kollade vi på NK's julskyltning och jag måste säga att jag var besviken i år. :( Det var inga klassiska gamla skyltfönster med tomtar, tomtenissar, renar och julgranar. Istället satt de i ganska ljusa miljöer, mycket trä och några höll på med telefoner och datorer. På en så stod det "Tweet!"! Då vart det lite like whaaat? Kanske ska klassas som modernt? Hänger med i tiden? Men NK's julskyltning är speciell för att den ska vara gammaldags och klassisk!! Aja, hope for better next year…
Efter julskyltning så frös vi så mycket så att vi bestämde oss för att gå innevägen tillbaka. Den dagen när Tuva och Ella klarar att gå igenom hela NK utan att bli distraherade lär ju inte komma och den kom inte igår. Nej, vi "skulle bara" kolla sminkavdelningen och sen "bara råkade vi" och upp några trappor och sen var vi fast. Ungefär en timme senare begav vi oss vidare mot Åhléns City. Åh vad jag älskar det stället asså! Vi kollade fram och tillbaka och jag var så häääär nära på att handla en grej till mamma, men det gjorde jag inte. Kanske går tillbaka senare och köper den. Kollade också på lite böcker och sådant. 
När vi kom hem så var det lax till middag, yey. Sen stannade Ella och sov över, mysimysi. Jeez va trötta vi var! Vi kollade på lite TV och så, sen vid typ 11 började vi bli trötta och gick la oss typ 12. Nu, enjoy the rest of the weekend! Love. 
365 dagar | |
Upp